For at lave et godt brand logo, som holder er der en del der skal huskes:

  • Det skal være tydeligt og let forståeligt
  • Det skal være flot
  • Det skal være tidssvarende
  • Det skal kunne beskrives
  • Det skal fortælle noget om virksomhedens service/produktet
  • Det skal være enkelt
  • Gerne farverigt, hvor der er taget højde for farve-symbolikker
  • Det skal kunne bruges på mange måder (på tryk, på web, som skåret folie, som ikon, i kvadratisk og aflangt format, som sort/hvid og i farver)
  • Sidst men ikke mindst skal det være unikt

Jeg elsker at designe brand logos

Logo design har jeg beskæftiget mig med i en del år efterhånden.

Det er altid spændende at lave et brand logo, for det er en stor del af en virksomheds visuelle identitet, der er lagt i et lille “mærke”.

Og det er ikke nok at jeg syntes det fungerer, for hvis det ikke føles rigtigt for virksomheds ejeren, så er det “bare en ommer!”.

På det sidste har jeg været så heldig at få lov at designe nogle logo’s, som jeg syntes du skal se, så kan du jo selv vurdere om jeg opfylder alle krav til et godt logo.

Når en iværksætter eller en virksomhed vælger mig til at designe deres nye brand logo, bliver jeg altid beæret… tænk at jeg må få lov til at designe denne virksomheds “mærke”.

Det bedste for mig er så når jeg nogle år senere ser at virksomheden stadig bruger “mit design” og at det kører godt for dem, så kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at føle en vis stolthed.

Nogle af de brands logos jeg har lavet.