For at lave et godt logo, som holder på den lange bane er der en del der skal huskes:

  • Det skal være tydeligt
  • Det skal være flot
  • Det skal kunne beskrives (hvis det kan det er der en chance for at modtageren kan forstå det)
  • Det skal fortælle noget om virksomheden/produktet
  • Det skal være enkelt
  • Gerne farverigt (HUSK farve-symbolikkerne)
  • Det skal kunne bruges på mange måder (på tryk, på web, som skåret folie, som ikon, i kvadratisk og aflangt format, som sort/hvid og i farver)
  • Sidst men ikke mindst skal det være unikt
  • Og så er det dumt at lave det om hele tiden, men selvfølgelig hvis det eksisterende ikke er tidsvarende eller sender det forkerte signal, så skal det skiftes.

Logo design har jeg beskæftiget mig med i nogle år efterhånden.

Det er altid spændende at lave et logo, for det er en stor del af en virksomheds visuelle identitet, der er lagt i et lille “mærke”.

Og det er ikke nok at jeg syntes det fungerer, for hvis det ikke føles rigtigt for virksomheds ejeren, så er det “bare en ommer!”.

På det sidste har jeg været så heldig at få lov at designe nogle logo’s, som jeg syntes du skal se, så kan du jo selv vurdere om jeg opfylder alle krav til et godt logo.

På dette link kan du se 99 andre kreative logo designs 🙂

http://www.awwwards.com/99-creative-logo-designs-for-inspiration.html