Projekbeskrivelse

Retro design logo skifter navn

Når en virksomhed laver ejerskifte, sker det at virksomheden skifter navn.

Her er det super vigtigt at være opmærksom på at kunderne allerede kender virksomheden, eksempelvis som i dette tilfælde hvor målgruppen (kundegruppen) er meget snæver og virksomheden er meget kendt for sin helt specifikke niche, nemlig et autoværksted for historiske Austin Healey Sportsvogne.

Kunderne rundt i Europa kender både virksomheds navnet og logoet rigtig godt, så ændringen af navn og logo må ikke være alt for markant.

I det oprindelige logo var der lagt op til at anvende retro design og da historiske biler jo ER retro var det oplagt at forstærke retro designet yderligere.

Da jeg (Reklame Line) oprindeligt er uddannet grafisk designer og også snart selv er lidt retro 😉 så kender jeg de virkemidler der skal til at skabe et retro designet logo.

I dette logodesign tog jeg højde for:

  • Genkendelighed i forhold til det gamle logo
  • Styrket synlighed af virksomhedens navn
  • Fastholdelse og styrkelse af retro designet

I virkeligheden ret små ændringer, men alligevel tog det langt tid at få de enkelte elementer i logoet til at spille ordentligt sammen.

Behøver jeg at sige at min kunde var positivt overrasket over resultatet?

Logo førRetro logo efter

Skal jeg også kigge på dit logo?
– så send mig en besked, husk at vælge Logodesign i formularen!